donderdag 27 februari 2014

Fotoverslag VI

Klik op de foto's om ze te vergroten!

Het is weer donderdag en dat betekent... het wekelijkse fotoverslag! Helaas stond afgelopen week in het teken van studie, studie, studie - met dank aan 597 deadlines die ik zo lang mogelijk heb proberen te negeren in mijn agenda, maar die opeens toch wel gevaarlijk dichtbij leken te komen. Naast college heb ik dus vooral veel research gedaan en essays geschreven. Ter afwisseling, want ontspanning is nou eenmaal nodig, heb ik vaak met vrienden afgesproken om gezellig samen te eten of 's avonds nog even thee te drinken of een drankje in de pub te doen. Dat hoort erbij!

Linksboven: Hmm, Jameson! Rechtsboven: Omdat we allemaal eens onze verjaardag in Ierland willen vieren, maar omdat bijna niemand daadwerkelijk jarig is in onze tijd hier, hebben we me wat vrienden bedacht onze 'half-birthdays'  te vieren. Dit keer was het Audrey's turn! Helaas is ook mijn half-birthday al geweest dus zal ik een 3/4e birthday moeten vieren haha. Linksonder: Etentje! We hadden couscous met groenten en zelfgemaakte tzatziki gemaakt, en ik had mijn fameuze apple crumble gebakken, rechtsonder te zien. Viel erg in de smaak!

Jup, zo zag de rest van mijn week eruit.

Het weekend bevatten ook geen tripjes of uitstapjes voor mij, ik moest mezelf er echt toe zetten bezig te gaan en die essays te schrijven. Mijn deadlines lopen nog tot eind maart, dus ik moet nog even doorzetten haha. Dan heb ik een maandje vrij om te leren en in mei zijn de tentamens. Nou ja, hoe dan ook, drie jaren van ervaring hebben uitgewezen dat mijn studie-concentratie-boog vooral in de ochtend en avond redelijk goed is, maar in de middag kan ik echt niets meer. Meestal rond een uur of twee in de middag lukt het niet meer. Daarom heb ik de wekker steeds vroeg gezet, zodat ik nog wat gedaan kon krijgen voor het studie-ontwijkende gedrag toe zou slaan. En inderdaad, op zondagmiddag rond een uur of twee kreeg ik niets meer op papier en besloot ik een flinke ronde (7 à 8 km) te gaan wandelen door mijn stad. Soms is er niets beters dan een frisse neus halen om je hoofd leeg te maken. 





En nu ik toch foto's van Cork plaats: Cork kent vele geweldige luchten. Vanaf mijn balkon heb ik het beste uitzicht. Geen enkele foto is bewerkt.



Goed, dat was het weer voor nu! Vandaag heb ik college en ben ik de rest van de dag bezig met een essay. Maarrr mijn harde werken wordt beloond: dit weekend gaan we met een groepje van 7 vrienden naar Galway! We huren weer een auto (voor 7 personen hihi) en rijden morgenochtend via de Cliffs of Moher naar Galway. Zaterdag gaan we rond Connemara toeren en zondag de stad bekijken en weer naar huis. Hopelijk wordt het net zo gezellig als vorige keer - ik heb er in ieder geval zin in! :)

p.s. Weten jullie nog waar deze blog allemaal mee begon? Met het bericht wat ik schreef over de kerk van Leegkerk - deze stond vandaag in de spotlight bij de 'Er Gaat Niets Boven Groningen'-Facebook met de volgende link: http://www.groningerkerken.nl/index.php?a=1&p=L&id=17 (-:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten