donderdag 30 januari 2014

Fotoverslag III

KLIK OP DE FOTO'S OM ZE TE VERGROTEN :)

Vandaag ben ik alweer vier weken in Cork! Omdat ik op een donderdag ben aangekomen in Cork, heb ik tot nu toe bijna elke donderdag een wekelijks fotoverslag geplaatst. Ik ben van plan dat te blijven doen!

Morgen haal ik mijn eerste bezoeker al weer van het vliegveld... Everhard komt gezellig een paar dagen langs en we gaan allemaal leuke dingen doen samen :)

Linksboven: Gezellig avondje bij onderburen Michèle (NL) en Marie (DLD). Alle andere: Avondje op stap in The Old Oak, waar een International Studentsparty was afgelopen vrijdag. Met Michèle, Marie, Audrey (NL) en Hanneke (NL).

Niets is zo gezellig als eten met vrienden! Boven: Marie had voor ons een heerlijke carrot-cabbage lasagne gemaakt. Met Arieke (NL), Michèle, Audrey, Marie, Wei & Sabi. Onder: Fish and Chips in Cobh, met Marlène (FR) en Audrey.
Links: Met Marlène. Rechtsboven: Jameson Irish Whiskey! Men zegt dat je whiskey moet leren drinken maar ik vond het gelijk lekker. Weet niet of ik me daar nou druk om moet maken...? Rechtsonder: In de pub met Sabi, Elle (US) en Emily (US).

Het kan natuurlijk zijn dat je denkt: jemig, wat veel voedsel- en eetfoto's. Nou is dat ook wel waar, maar Ierland doet je ook enorm veel bewegen. Ik loop iedere dag 3km heen en 3km terug naar de campus, en daarnaast moet je natuurlijk nog wandelen naar het centrum, voor boodschappen, de pub, etc. Ik heb berekend ongeveer 10 km per dag te lopen! Ja ja. Bovendien zijn alle wegen redelijk steil, zoals rechts te zien is. En daarnaast mag je als UCC student onbeperkt gratis sporten en courses volgen in de Mardyke. Ik doe aan Zumba! Je krijgt een mooi bandje om, zoals links te zien. :)

Het is alleen al 45 min. lopen van mijn huis naar de Mardyke Arena. Deze twee muurschilderingen, of graffiti, wat je het wilt noemen, kwam ik onderweg tegen. Bijzonder verschillend!

Beide foto's: Cork.

En jawel, naast al die leuke dingen studeer ik (soms) ook nog! Hier zit in de universiteitsbibliotheek, die in tegenstelling tot de UB in Groningen altijd leeg is. De restaurants zitten daarentegen altijd bomvol kletsende groepjes mensen. Het is duidelijk waar in Ierland de prioriteiten liggen... Altijd bij de craic (gezelligheid)! ;-)

1 opmerking:

  1. Fijn hoor dat je eten en beweging mooi in evenwicht kunt houden, hahahaha.
    Ziet er allemaal zo gezellig uit !!

    BeantwoordenVerwijderen