woensdag 15 januari 2014

Fotoverslag van week 2

Ik ben alweer twee weken in Cork, en halverwege mijn tweede collegeweek. Het is nog steeds fantastisch. Of, zoals de typisch Ierse uitdrukking luidt: it's good craic! Hieronder een fotoverslag van de afgelopen week.  

Fun

Marlène en ik bij the Vicarstown Pub <3


Irish Breakfast! Zondagochtend gingen we met meer dan tien vriendinnetjes gezellig ontbijten bij Tony's Bistro. Het restaurant serveert de hele dag ontbijt en is erg populair. Elk verschillend ontbijtgerecht is genoemd naar een personage in een maffia-type film. Ik had de vegetarische Donnie Brasco, met witte bonen in tomatensaus, twee hash browns, uienringen, twee eieren, champignons, tomaat en onbeperkt toast en koffie of thee. Het was héél erg leuk. Voor de grote trek kun je het gerecht links krijgen, the Godfather. Als je alles in je eentje op kan, is het gratis.




Rugbywedstrijd in de Mardyke Arena! Het team van UCC moest tegen Cashel en won met 28-10. Joepie! Nu kijk ik regelmatig rugby op tv, maar in het echt is het nog bruter als het eruit ziet. Soms kneep ik mijn ogen gewoon even dicht als ze weer op elkaar stortten.


Een mince pie! Oké, het is geen kerst meer, maar ze waren in de aanbieding bij de supermarkt... Dan kun je ze toch niet laten liggen?

University


De Quadrangle gezien vanaf het noorden - in de avond lijkt het nog meer op Hogwarts!

In de wandelgangen van de Quadrangle staan eeuwenoude Ogham-stones, met de eerste runenschriften.

De Quadrangle vanaf het zuiden - in krijg elke keer weer kippenvel als het daar zo mooi en mysterieus boven op de heuvel ligt.

De kantinejuffrouwen hebben humor.

Campus


Campus

Bijna alle restaurants, of andere zitplekken hier op de campus, hebben alleen luxe sofa's en leren stoelen. Hier zit ik op mijn favoriete stoel in de bibliotheek te studeren. Heel wat beter als in Groningen! ;)

Cork





    




Baby Jezus in onthoofd en het schaap heeft net een zakje pepermunt opgegeten, en op de grond gegooid.






Tot volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten