donderdag 13 maart 2014

Fotoverslag VII

Klik op de foto's om ze te vergroten!

Ik begin vandaag alweer aan mijn elfde week hier in Cork... en de helft zit er alweer op. Wat een idee! Afgelopen weken draaide alleen maar om deadlines, deadlines, deadlines - en daarnaast ben ik ook nog ziek geweest, dus vandaar dat ik twee weken niet geblogd heb ;) Ik voel me echter alweer een stuk beter (ondanks dat ik tot eind maart essays moet zitten te schrijven), met dank aan het fantastische weer dat we hier hebben. Het is echt lente en er is elke dag blauwe lucht en zon. Het heeft ook al drie volle dagen niet geregend, niet eens een klein spettertje, dus dat is helemaal verbazingwekkend. Verder heb ik vaak gezellige avondjes met vrienden - dat hoort er ook bij. Omdat het komend weekend Paddy's Weekend is en komende maandag st. Patricksday, zou er vanavond een cursus Ierse dans voor de internationale studenten worden gegeven. Dat gaat echter niet door vanwege te weinig aanmeldingen en daarom hebben mijn vrienden en ik besloten zelf een Ierse Avond te houden vanavond: we gaan gezellig Ierse dingen koken :-)

Spring!

Ik ben zo blij een mooi balkon te hebben nu het weer zo goed is!

Sunsets vanaf mijn balkon.

Linksboven: St. Finbarr's in het zonnetje. Rechtsboven en rechtsonder: Narcissen en andere bolletjes bloeien vrolijk nu het lente wordt. Linksonder: Ook op de campus geniet iedereen van het mooie weer.

Friends

Links: Na boodschappen gedaan te hebben met Arieke hebben we onszelf getrakteerd op een lemon cheesecake die op een boerderij ten westen van Cork gemaakt wordt. Rechtsboven: Etentje! Rechtsonder: Zelf koken in een hostel.

Galway

Nog wat foto's van ons tripje naar de Cliffs of Moher / Galway / Connemara.

Linksboven: regenboog op de vlakten bij de klippen van Moher, waarbij de regenboog letterlijk tot aan de grond kwam. Rechtsboven: Galway Cathedral bij nacht. Onder: Kylemore Abbey.

Links: een kusje voor Oscar Wilde. Rechtboven: spelletjes in het hostel. Rechtonder: Een megagrote wafel die ik niet op kreeg, dank aan Sabi voor de tip!

Cork

Aangezien ik afgelopen weekend verkouden thuis zat, en wat pogingen deed om essays te schrijven, ben ik dit keer niet een dagje op stap geweest (aaah). Aan het eind van beide dagen heb ik daarom een flink eind gewandeld om toch wat frisse lucht en beweging te krijgen. Ik ben straatjes ingelopen waar ik nog nooit geweest was of iets dergelijks, waardoor ik weer een heel ander gedeelte van mijn geliefde stadje te zien kreeg! :-)

De gekleurde huisjes van Cork vervelen nooit.

Linksboven: Volgens deze pub lustte st. Finbarr ook wel een pintje. Rechtboven: boven op een heuvel. Rechtonder: een wijze les op een bankje ergens in de stad.

Ook in Cork is het katholieke geloof alomtegenwoordig.

Holy Trinity Church, vlakbij mijn huis, in het schemerlicht. 

Hier loop ik elke dag langs, lekker langs het water!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten