donderdag 20 februari 2014

Fotoverslag V

Klik op de foto's om ze te vergroten!

Ring of Kerry

Ik heb een aantal dagen terug natuurlijk al een lang blogbericht met veel foto's gepost over de weekendtrip naar Kerry, maar hieronder zijn nog wat meer! Waar in het vorige bericht meer het landschap aan bod kwam, zijn deze foto's meer 'achter de schermen' haha, of nou ja, van mijn vrienden en mijzelf :-)

Alle drie: Vrijdagavond  gingen we Killarney verkennen!

Alle drie: HONGER! Na een lange dag de Ring te hebben gereden hebben we met 9 personen een menu voor 20 personen opgegeten (echt waar). Rechtsboven was mijn 'pakketje': pizza, wedges en garlic bread.

 
On the road. We kwamen langs ontelbare kasteel-ruïnes (linksboven), heuvels en bergen (rechtsonder) en mooie stranden waar we even konden liggen of zitten in de, toch redelijke warme, zon (linksonder)!

Alle vier: Met Arieke!

Alle drie: ik hou van het strand! Rechtsonder zie je mijn souvenirs :-)

Raise & Give (R&G- of RAG-) Week!

Deze week, van afgelopen maandag tot morgen, in het de Raise & Give week van UCC. Dit is het grootste charity-event van Ierland, en er komen dan ook mensen uit heel Ierland op af (een beetje zoals het Glazen Huis in Nederland). Er wordt ontzettend veel georganiseerd om geld mee op te halen. Veruit het meeste geld wordt opgehaald met de grote feesten die er overal in de stad worden georganiseerd. RAG week staat er dan ook bekend om de gekste, wildste, hardste feestweek van Ierland te zijn. Ierland zou Ierland niet zijn als niet het meeste geld zou worden opgehaald door mensen 24/7 dronken zijn. 
Overdag zijn er verschillende colleges gecancelled, want soms staan er licht beschonken docenten voor de klas. Campus is omgetoverd tot een feestterrein. Er staan enorm veel eten- en drinkenkraampjes en non-stop DJ die door alle collegezalen bonkt. Alle restaurants en cafés op campus zijn deze week een soort 'nightclubs', maar dan bij daglicht. Ik bekijk alles van een afstandje met open mond. Er staat politie voor de restaurantdeuren en overal is een enorme wachtrij. Harde muziek schalt naar buiten. Er lopen straalbezopen mensen naar buiten als ik net naar college wil lopen om 14u. Als ik netjes bij college kom, is er bijna niemand. De docent bedankt ons uitvoerig dat we toch zijn gekomen ondanks RAG-week. Halverwege college dendert de 'Nearly Naked Mile' voor ons collegeraam langs. En dan moet het nog avond worden, waar in de stad alle avonden grote feesten worden gehouden. 
Dit kan ik me echt niet indenken in Groningen haha, dat de kantine van de Harmonie wordt omgetoverd tot een club waar je midden op de dag kan drinken etc. Nou ja, overdag drinken etc., dat is allemaal niets voor mij, dus ik heb netjes koffie en een stuk baklava gekocht bij een Libanees tentje en met wat vriendinnen staan kijken hoe mensen elkaar bijna knock-out sloegen met het kussengevecht. :)

Het programma van RAG-week. Er zijn vreemde dingen bij!

R&G week.

Fun

Real girls watch Champions League together :) Ik had me geen betere huisgenote kunnen wensen! Sabi maakt de lekkerste chocolademelk en koekjes...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten